Децата треба да учат само преку игра до осум години

Компанијата за играчки Lego спроведе истражување за образовниот развој на децата. Истражувањето покажа дека формалното образование, всушност може да го попречи нормалниот развој на децата. Денес родителите и училиштата, поради недоволно разбирање на важноста на играта, не даваат голем приоритет на играњето, вели Хане Расмусем, шеф на фондацијата Lego. Доколку родителите и владите ги тераат децата се порано и порано да научат да читаат и да сметаат, тоа значи дека го спречуваат раниот развој на креативноста, решавањето проблеми и емпатијата, процеси кои се одвива преку игри.

Според Расмусен, има собрано многу докази изминатите децении за учењето преку играта, но родителите не знаат за тоа. „И во формалниот образовен систем и во домовите на децата фокусот се става на други работи наместо на играта. Треба да се потрудиме подобро да ја разбереме вредноста на играта. Наместо тоа, ние наметнуваме учење на букви и бројки од најрана возраст“ објаснува Расмусен.

Фондацијата Lego, која постои 29 години, си даде задача да го смени мислењето за образованието во светот. „Нашиот придонес во светот е да го предизвикаме статус квото и да го смениме сфаќањето на учењето“ велат оттаму. Дел од оваа мисија вклучува инвестирање 4 милиони фунти во т.н „Lego professorship” на Универзитетот Кембриџ. Соработуваат и со Универзитетот Харвард, МИТ и други престижни институции. Целта е да се обезбеди академска потврда за едукативната страна на играта и да се дефинира подобро што функционира и како да се измери тоа.

Но, како може една компанија за играчки – иако најголема во светот – може да влијае на начинот како учат децата во светот? Освојувањето на светот со своите шарени коцки е едно, а друго е освојувањето на владите. Проблемот не е само што родителите не ги имаат предвид првенствено интересите на своите деца. Но, глобалната конкурентност, економскиот развој  создаваат притисок врз родителите и владите дека нема да бидеме релевантни за 15 години отсега. Владите се грижат дека младите ќе заостанат зад другите земји и работната сила ќе биде релевантна. Токму затоа родителите и државите форсираат учење нови вештини на се помала возраст.

Lego идентификува пет видови игра: физичка, симболична, со правила, со предмети и со замислување. Оттаму тврдат дека со секоја игра се развиваат различни вештини, па дури и играњето со технологија може да има позитивни ефекти. Нивната дефиниција за играње е таква состојба на умот кога сте отворени за пробување различни нешта и се чувствувате позитивни. Разговарањето за бенефитите од играњето е како да ја опишуваме убавината – вистинската суштина се намалува со научните анализи, но се повеќе истражувања одат во прилог на играта.

Проект спроведен на Универзитетот Кембриџ, а финансиран од фондацијата Lego покажа дека децата ги раскажуваат, ги глумат игрите, па играта ги поттикнува наративните способности и псособностите за пишување, како и за интеракција и соработка. Истражувачкиот центар од Кембриџ сега ќе го истражува влијанието на играта во раните години од животот врз други апсекти од животот како развојот на мозокот, способноста за учење и целосната здравствена состојба. Ако имаат цврсти докази за моќта на играта, родителите и политичарите може да се убедат дека е така.

Оваа статија е преземена од веб порталот inovativnost.mk

Pin It on Pinterest